Tuesday, October 28, 2008

sehari ke genting~




hohoho,(dah mcm santa claus lak~)

nie haa aku nak cite cikit pasal journey 6 sahabat yg merautau ke tmpt org..sume dak2 nie duk selangor~

cite nyer bermula sblom cuti lg..apabila salah sorang dr kami tetibe je mcm kene sampok ckp rs cam nak swimming..then tercebut laa idea nak kuar holiday bersame2 time cuti sem 1 nie~(cuti laa sgt,2mggu je!!)..keghairahan utk kuar bersame2 2 amt laa ghairah smpai nak sempat lg buat plan,ddk semeja,brain storm pk kan plan..(padahal tgh pekse final sem tu)

so plan punye plan sampai sblom msuk calculus pnyer exam pon bleh plan..pd mule nyer kteorg cadang nak g KUANTAN,yg terletak di pahang..ianyer juga ibu negeri pahang..mempunyai bnyk pntai2 yg kterg leh terjun..anta nyer pantai yg famous d kuantan ialah bla bla bla bla....

so,
kembali pd cite yg asal..hurm~jap2 nak skroll up jap..lupe aku cite smpai mane td..hurm~ok!!pd mule nyer kteorg nak g kuantan..tp memandang kan fulus yg kurang..d mane perjalanan ke kuantan menelan bajet yg agk tggi yg bercanggah dgn rancangan bajet syafiq yg ke-18(RBS Ke-18)..then kteorg cadang nak g PD lak~tp last2 kteorg pg genting yg juga terletak d negeri pahang..

anepbayor atas name sebnr die hanif adalah org yg bertanggungjawab mencr,m'ajk dan m'hasut seramai mane bdk2 yg mahu kuar ber same2..our holiday planner bkn calang2 org~dr import khas dr kowia atas pon yg kte sume pgl..korea..name die kim abdullah ataupon org2 d uniten pgl nazrin..huhu..die yg berssh pyh,berhempas pulas menjaya kan holiday nie..berbekal kan semangt yg kuat lg kental die pg ke klsentral pd hari sabtu sblom ke genting 2 utk m'bli tiket2..

antara bdk2 yg hanif berjaya m'ajk dan m'hasut adalah,diri aku sndr,ahmad azrai,irham manan dah imran ajmain punyer adik yg bername imran sahaje~

d pagi selase e2..aku bgn seawl 6 pg..bersiap2 dan m'gikot bpk ku ke tmpat keje yg terletak d rawang..sesampai nyer aku d rawang..jam menunjuk kan tepat pkul 7.45..so dgn pants aku menaik tren ktm yg sememangnyer x sepantas aku..stlh 45mnt aku ddk,tggu,tido bgn tido bgn..br lah aku sampai ke kl sentral..aku trus menuju ke mesin angkatan tentera malaysia(ATM) utuk draw out money~org melayu ckp 'cucuk duit'..nak kuar rm 100 tp xleh~so terpkse kuar rm200..tatkala pabila aku pusing sj aku nmpk anepbayor..tersengeh2 mcm aderbayor~hehh..

die mmbw ku ke mcD d mane d situ aku berjmpe ngan kim abdullah dah jgk ahmad azrai..sempat laa mkn sarapan jap..then trus bergegas ke lower ground utk menaiki bus~jikalau mengikut plan driver 2..die akan bertolak tpt kul 9 a.m..tp..pd mase 2..adik imran ajmain iaitu imran x smpai lg..so how?korang rs kteorg wat pe??

A)tglkan die dan naik bus trus dan menyuruh die bli tiket bus pd kul 9.30
atau
B)tggu die utk bus kul 9.30??

kerna imran memsg ahmad azrai dan mengata kan bhwa die dah nak sampai..dah si ahmad azrai pulak bleh kte pd pak driver 2 bhwa imran dah smpai..aku perkataan "DAH" di c 2 eh para pembc sume~


so,,
korang tggu laa aku post part 2 journey 2 the genting pas nie..

renung2 kan dan slamt beramal!!

salam

2 comments:

fakhruddin said...

arghhh!!!!!!

'R' said...

bpak pnjang ksah genting ko
ak x mnat bc pn